MĚŘÍTE? NE? TAK MĚŘTE!

08.10.2021

Pro každého obchodníka, ať už po telefonu nebo face to face, je důležité splnit obchodní cíle. Ty by měli být zpravidla nastaveny ambiciozně, ale splnitelně.

Co je pro nás ovšem stejně důležité jako splnění cíle, je samotné měření výsledku. A proč?


Podívat se do tabulky a poslušně hlásit "mám 20 schůzek", to je fajn, ale co to ostatní? Co ti, kteří mají zájem v budoucnu, co ti, kteří vám řekli zavolejte na podzim. Kolik lidi od vás chtělo email a zavolali jste všem po odeslání emailu znovu? Znáte svá čísla, evidujete si vše poctivě?


Dovolte mi přirovnání k chytrým hodinkám. Všichni se celý den nějakým způsobem hýbeme. Je fajn dostat na konci dne zpětnou vazbu: kolik jste ušli kroků, kolik jste vystoupali pater, v jakém tempu, jaký jste měli průměrný srdečný tep, kolik jste spálili kalorií... Osobně jsem nevnímal chytré hodinky jako něco, co bych nutně potřeboval, ale nyní si nedokážu představit bez nich vyjít ven a na konci dne si neprojít číselný detail. Můžu dát na pocit, nebo zajít k doktorovi, ale není lepší se sledovat dlouhodobě a nespoléhat se jen na pocit?

Stejné je to v byznysu. Měřte své výsledky, měřte své úspěchy i neúspěchy. Sbírejte data a vše si analyzujte. Nedávejte jen na pocit. Každý telefonát, každá realizovaná schůzka, máte vše zapsáno ve vašem CRM nebo v neslavné excelové tabulce? Sednete si aspoň 1x týdně nad číslama a vyhodnocujete si úspěchy i neúspěchy? Kolik lidí vás odmítlo a proč? Víte to? Pokud ano, dobrá práce! Pokud ne, má tento článek právě pro vás smysl.

Každý náš kolega má přidělené kontakty ve své databázi. Ať už pracuje v excelu nebo CRM klienta, vždy má nastavené závěry hovorů pro sledování úspěšnosti. Po každém hovoru dělá pečlivý zápis. Pro naše klienty jsou tyto detaily důležité i proto, že každá navolavací akce má také marketingový přesah. 

Jak to děláme u nás?

Každý náš kolega má přidělené kontakty ve své databázi. Ať už pracuje v excelu nebo CRM klienta, vždy má nastavené závěry hovorů pro sledování úspěšnosti. Po každém hovoru dělá pečlivý zápis. Pro naše klienty jsou tyto detaily důležité i proto, že každá navolavací akce má také marketingový přesah. 

Náš kolega/kolegyně zvládne měsíčně oslovit až 400 firem a z toho můžete vyčíst mnohem více, než jen procentuální úspěšnost projektu. Naši klienti dostanou díky detailním zápisům zpětnou vazbu přímo z trhu a můžou dle toho nastavit komunikační strategii, upravit svou službu či produkt, nebo cílovou skupinu k oslovení.

Statistiky také rozebírám se svými kolegy na daném projektu. Je velmi důležité, aby se dokázali ohlednout za svoji prací, viděli čísla projektu v souhrnu a mohli si společně vyhodnotit, jak moc byl projekt úspěšný. Co se povedlo, nepovedlo a co do dalšího turnusu zlepšit nebo upravit.

Měření výsledků a jejich rozbor vám může zlepšit efektivitu a úspěšnost. Měřte své výsledky!

David Synáček  |  Projektový manažer Telefonické komunikace, s.r.o.

VIDÍŠ TO STEJNĚ
JAKO MY? POJĎ TO DĚLAT S NÁMI!