VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Název: Telefonická komunikace s.r.o.
IČO: 08154678
Sídlo: Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9
Zápis: obchodní rejstřík vedený Městským soudem v Praze, sp. zn. C 313878 telefon: +420 721 336 087
E-mail: info@telefonickakomunikace.cz
Webová stránka: www.telefonickakomunikace.cz
(dále „Telkom“)
1. ZÁKLADNÍ INFORMACE
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále „Podmínky“) upravují uzavírání kupních smluv a smluv pro účast na kurzech a workshopech pořádaných Telkomem (např. veřejném telefonickém tréninku), které uzavírá Telkom se svými zákazníky (dále „Zákazník“) a dále upravují s tím související právní vztahy, pokud je taková smlouva uzavřena prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.telefonickakomunikace.cz (dále „E-shop“), který provozuje Telkom. Těmito Podmínkami se řídí i smlouvy uzavřené jiným způsobem než prostřednictvím E-shopu, pokud na ně Telkom výslovně odkáže. E-shop se zabývá zejména prodejem knih a případně dalšího zboží nabízeného na E-shopu (dále „Zboží“) a poskytováním kurzů a workshopů zaměřených zejména na rozvoj dovedností v oblasti telefonické komunikace (dále „Kurzy“).
1.2. Pokud je některé ustanovení těchto Podmínek v rozporu se smlouvou uzavřenou mezi Telkomem a Zákazníkem, použije se v rozsahu rozporných ustanovení smlouva.
1.3. Tyto Podmínky jsou pro obě smluvní strany, tj. Zákazníka a Telkom, závazné od okamžiku, kdy je mezi nimi uzavřena smlouva podle dalších ustanovení těchto Podmínek. Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy.
1.4. Smlouva a tyto Podmínky jsou vyhotoveny a uzavírají se v českém jazyce.
1.5. Telkom upozorňuje, že znění těchto Podmínek může měnit. Taková změna ale nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé před změnou Podmínek. Zákazník dává souhlas s aktuálním zněním Podmínek při každém jednotlivém uzavření smlouvy s Telkomem.
1.6. Zákazníkem může být jak spotřebitel, tak i další osoby. Spotřebitelem je člověk, který uzavírá Smlouvu s Telkomem mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec svého samostatného výkonu povolání (dále „Spotřebitel“).
1.7. Telkom se může v nabídce Zboží uvedeného v E-shopu od těchto Podmínek odchýlit. V takovém případě mají přednost informace uvedené v nabídce Zboží v E-shopu.
2. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ KE SMLOUVÁM
2.1. Smluvní strany spolu mohou uzavřít Smlouvu v jakékoliv písemné formě, tedy prostřednictvím E-shopu, jinak elektronicky, ale i v listinné podobě. V rozsahu výslovně jinak neupraveném (např. odsouhlasenou nabídkou) se uzavřená smlouva bude řídit těmito Podmínkami. Pokud není smlouva uzavírána prostřednictvím E-shopu (čl. 3), platí, že smlouva je uzavřena okamžikem bezpodmínečného přijetí nabídky ze strany Zákazníka, případně jiným okamžikem, kdy se smluvní strany bezpodmínečně shodnou na smluvních podmínkách. Ustanovení § 1740 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku v platném znění o přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou se neuplatní.
2.2. U Produktů nabízených v E-shopu je uvedena aktuální cena a další informace o Produktu a jeho vlastnostech. Ceny Produktů jsou v E-shopu uvedeny bez daně z přidané hodnoty a ceny případné dopravy a platební metody, ale včetně balného a dalších souvisejících poplatků. Pokud Telkom Zákazníkovi poskytne slevy, není možné je mezi sebou kombinovat, pokud Telkom neurčí jinak.
2.3. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smluv. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, které Zákazník vynaloží na to, aby mohl uzavřít smlouvu (tj. např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atd.), si hradí Zákazník sám. Telkom si neúčtuje v této souvislosti žádné zvláštní poplatky a výše těchto nákladů se řídí právním vztahem Zákazníka a příslušného poskytovatele takových služeb, od kterého Zákazník tyto služby čerpá
2.4. Zákazník prohlašuje, že veškeré údaje uvedené v objednávkách popsaných dále, případně v jiných ujednáních nebo komunikaci mezi ním a Telkomem, jsou pravdivé a správné. Zákazník se zavazuje případné změny těchto údajů bezodkladně oznámit Telkomu. Telkom výslovně upozorňuje, že nenese odpovědnost za jakoukoli škodu či komplikace způsobené sdělením nesprávných či nepravdivých údajů; Zákazník bere tuto skutečnost na vědomí. Zákazník se zavazuje nahradit Telkomu škodu, kterou by mu způsobil sdělením nesprávných či nepravdivých údajů.
2.5 V rámci prodeje Zboží smluvní strany uzavírají kupní smlouvy (dále „Kupní Smlouva“). V rámci poskytování Kurzů, pokud je předmětem služby prezenční kurz, trénink, školení, přednáška nebo jiná obdobná akce, smluvní strany spolu uzavírají smlouvu o využití volného času (dále „Smlouva na živý Kurz“). Pokud je předmětem služby online kurz, trénink, školení, přednáška nebo jiná obdobná akce či záznam akce, smluvní strany spolu uzavírají smlouvu o poskytování digitálního obsahu (dále „Smlouva na online“). Smlouva na živý kurz a Smlouva na online dále společně také jako „Smlouva na Kurz“). Smlouva na Kurz a Kupní smlouva dále společně také jako „Smlouva“).
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY PROSTŘEDNICTVÍM E-SHOPU
3.1. Sjednání Smlouvy probíhá následovně:
3.1.1. Zákazník zvolí druh, popř. variantu a množství Zboží a vloží jej do elektronického nákupního košíku (dále „Košík“);
3.1.2. v Košíku se zobrazuje výčet a přehled všech Zákazníkových položek vložených do Košíku, jejich cena za 1 kus i za vybraný počet kusů a celková cena za všechny položky v Košíku. Zákazník v tomto bodě může obsah Košíku měnit a odstranit z něj položky nebo upravit množství zvoleného Zboží;
3.1.3. Zákazník následně zvolí způsob dopravy Zboží a způsob platby za Zboží. Pokud některé formy dopravy a platby nelze kombinovat, neumožní je E-shop Zákazníkovi zvolit současně. K ceně Zboží E-shop automaticky připočítá náklady na doručení, jejichž výše je závislá na způsobu dopravy, který si Zákazník zvolí v poli objednávky „SHRNUTÍ OBJEDNÁVKY“ (dále „Poštovné“).
3.1.4. Zákazník současně vyplní své osobní údaje (jméno, příjmení, telefon a e-mail) a fakturační adresu. Pokud si Zákazník přeje doručit Zboží na jinou, než fakturační adresu, zaškrtne pole „Doručit na jinou adresu“ a vyplní doručovací adresu. Pokud Zákazník nakupuje pro účely svého podnikání, vyplní volitelné pole název firmy a DIČ. Pokud má Zákazník již zřízený v E-shopu svůj zákaznický účet, může se do něj přihlásit a údaje v poli „Fakturační údaje“ se vyplní automaticky dle údajů v zákaznickém účtu Zákazníka;
3.1.5. E-shop Zákazníkovi umožňuje vidět rekapitulaci jeho objednávky, včetně zvoleného způsobu platby a dopravy. Zákazník může obsah své objednávky měnit a vracet se k předchozím krokům. Objednávku Zákazník odešle stisknutím tlačítka „Závazně objednat“;
3.1.6. Po odeslání objednávky E-shop zobrazí Zákazníkovi shrnutí jeho objednávky, toto shrnutí a potvrzení o přijetí objednávky je Zákazníkovi bezprostředně zasláno i na jeho e-mail, který uvedl při tvorbě objednávky nebo který je uvedený v jeho zákaznickém účtu (dále „E-mail Zákazníka“). Doručením potvrzení o přijetí objednávky na E-mail Zákazníka je Smlouva uzavřena. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky Telkomu, včetně formuláře pro odstoupení od Smlouvy.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Na základě uzavřené Smlouvy se Zákazník zavazuje zaplatit Telkomu cenu Zboží a Poštovné, případně další sjednané platby (dále „Další platby“), a také se zavazuje Zboží převzít. Telkom se zavazuje Zákazníkovi objednané Zboží dodat na Zákazníkem zvolené místo a umožnit mu nabýt ke Zboží vlastnické právo.
4.2. Zákazník se zavazuje uhradit cenu za Zboží (dále „Kupní cena“) společně s případným Poštovným a případnými Dalšími platbami (dále společně „Platba“) jedním z následujících způsobů:
4.2.1. bezhotovostně prostřednictvím platební brány ThePay;
4.2.2. bankovním převodem.
4.3. Platby uskutečněné způsobem dle 4.2.1.(tzn. skrz platební bránu) jsou splatné okamžitě během trvání relace při tvorbě objednávky. V případě Smlouvy na Kurz musí být tato platba uhrazena nejpozději v den předcházející plánovanému dni konání Kurzu. Pokud nebude platba dle bodu 4.2.1. uhrazena během trvání příslušné relace, má Telkom možnost odstoupit od Smlouvy.
4.4. Platby uskutečněné způsobem dle 4.2.2. (přes účet) jsou splatné do 5 dnů od doručení potvrzení o přijetí objednávky Zákazníkovi. V případě Smlouvy na Kurz však musí být tato platba uhrazena nejpozději v den předcházející plánovanému dni konání Kurzu.
4.5. Platby dle bodů 4.2.1. a 4.2.2. se považují za uhrazené okamžikem připsání příslušné částky ve prospěch účtu Telkomu.
4.6. Pokud Zákazník, který si zvolil k platbě jeden ze způsobů dle 4.2.1. nebo 4.2.2., neuhradí celou Platbu ve lhůtách uvedených v odst. 4.3. a 4.4., může Telkom odstoupit od Smlouvy. Pokud Telkom odstoupí od Smlouvy, nezaniká mu tím nárok na případnou náhradu vzniklé újmy.
4.7. Zákazník, který si zvolil k platbě jeden ze způsobů dle 4.2.1. nebo 4.2.2., bere na vědomí, že Telkom v případě Kupní smlouvy odešle Zboží Zákazníkovi až po připsání celé Platby ve prospěch svého účtu. V případě Smlouvy na Kurz platí, že dokud Zákazník neuhradí Platbu, nemá Telkom povinnost poskytnout mu Kurz a nemůže být v prodlení.
4.8. Po úplném zaplacení Platby vystaví Telkom Zákazníkovi za provedenou Platbu daňový doklad – fakturu, kterou zašle Zákazníkovi elektronicky na E-mail Zákazníka. Zákazník uzavřením Smlouvy vyslovuje souhlas s tímto postupem a elektronickým zasláním faktury.
4.9. V případě Kupní smlouvy Zákazník nabývá vlastnické právo ke Zboží jeho úplným zaplacením (úhrada Platby) a jeho převzetím.
4.10. Stížnost týkající se platby může Spotřebitel uplatnit prostřednictvím e-mailové adresy info@telefonickakomunikace.cz.
4.11. Pro vyloučení pochybností se výslovně uvádí, že pravidla stanovená v tomto článku 4 platí jen pro případy, pokud Smluvní strany ve Smlouvě nesjednají jinak.
5. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
5.1. Tento článek 5. se uplatní pouze v případě Kupní smlouvy.
5.2. Telkom umožňuje následující způsoby doručení Zboží:
5.2.1. doručení Zásilkovnou na výdejní místo Zásilkovny;
5.2.2. doručení na adresu prostřednictvím PPL;
5.2.3. doručení na jednu z výdejen PPL ParcelShop;
5.2.4. osobní vyzvednutí (nutné sjednat předem).
5.2. Poštovné je účtováno podle zvoleného způsobu přepravy, cena se v E-shopu zobrazí při volbě dopravy v rámci procesu objednávky.
5.3. Pokud je Telkom podle Smlouvy povinen dodat Zboží na místo určené Zákazníkem, je Zákazník povinen Zboží převzít při jeho dodání. Zákazník se zavazuje Zboží převzít i v dalších případech, zejména po vyřízené reklamaci, nebo pokud je mu Zboží zasíláno opětovně při pozdním uplatnění práva od Smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu.
5.4. Pokud je Telkom podle Smlouvy povinen dodat Zboží na místo určené Zákazníkem, je Zákazník povinen Zboží převzít při jeho dodání. Zákazník se zavazuje Zboží převzít i v dalších případech, zejména po vyřízené reklamaci, nebo pokud je mu Zboží zasíláno opětovně při pozdním uplatnění práva od Smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu.
5.5. Pokud Telkom z důvodů na straně Zákazníka Zboží doručuje Zákazníkovi opakovaně, je Zákazník povinen uhradit náklady spojené s tímto opakovaným nebo jiným způsobem doručení.
5.6. V případě prodlení Zákazníka s převzetím Zboží má Telkom právo kdykoliv za trvání prodlení od Smlouvy odstoupit.
5.7. Při převzetí Zboží je Zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů. Pokud je obal porušený způsobem, který svědčí o neoprávněném otevření zásilky, má Zákazník právo zásilku od přepravce nepřevzít a s osobou, která mu Zboží doručila, sepíše protokol o škodě. Současně Zákazník nahlásí tuto skutečnost Telkomu na telefonní číslo +420 721 336 087 nebo e-mailem na www.telefonickakomunikace.cz, a to bez zbytečného odkladu od okamžiku odmítnutí převzetí zásilky.
5.8. Telkom dodá Zákazníkovi Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Zboží je přepravci předáno obvykle do 5 pracovních dnů od uzavření Smlouvy. Telkom upozorňuje, že doba doručení Zboží závisí na druhu a množství objednaného Zboží. V případě, že je zboží v předprodeji (nebo je jinak obdobně označeno), dodá Telkom Zboží Zákazníkovi bez zbytečného odkladu od data, které je u Zboží uvedené jako datum, kdy bude Zboží v prodeji.
5.9. Stížnost týkající způsobu a času dodání Zboží může Spotřebitel uplatnit prostřednictvím e-mailové adresy www.telefonickakomunikace.cz.
6. POSKYTNUTÍ KURZU
6.1. Telkom poskytuje konkrétní Kurz prostřednictvím lektorů uvedených v E-shopu v popisu Kurzu nebo sjednaných ve Smlouvě. Pokud Telkom neuvádí konkrétní osoby lektorů, platí, že Telkom určuje lektory samostatně.
6.2. Telkom poskytuje Kurzy buď prezenčně, v místě a čase stanoveném v popisku Kurzu na E-shopu či sjednaném ve Smlouvě, nebo online.
6.3. Telkom si vyhrazuje právo změnit některé parametry Kurzu, jako např. osobu lektora či datum a místo konání lekce nebo platformu a dále právo na zrušení Kurzu (odstoupit od Smlouvy), případně jeho části, z organizačních a provozních důvodů. Veškeré takové změny Telkom bez zbytečného odkladu oznámí Zákazníkovi na E-mail Zákazníka. Při prezenčním Kurzu Telkom může poskytnout Zákazníkovi jako náhradu nový termín poskytnutí Kurzu.
6.4. Zákazník, který si objednal Kurz, který se koná současně online i offline, může Telkom požádat o to, aby se namísto online Kurzu mohl účastnit prezenčního Kurzu a naopak. Telkom tuto žádost posoudí a nebudou-li jejímu vyhovění bránit vážné důvody (např. kapacita místnosti atp.), žádosti zpravidla vyhoví. Na vyhovění této žádosti však Zákazník nemá právní nárok. V takovém případě bere Zákazník na vědomí, že se Smlouva upraví do příslušeného nového režimu (Smlouvy na online nebo Smlouvy na živý Kurz) a nadále se práva a povinnosti, včetně možnosti odstoupení od Smlouvy, budou řídit podmínkami pro daný typ Smlouvy.
6.5. Pokud si Spotřebitel objedná Kurz v takovém termínu, že dojde k uzavření Smlouvy na Kurz v období méně než 14 dnů před plánovaným datem konání Kurzu, a současně:
6.5.1. takový Spotřebitel Telkomu nejpozději do posledního pracovního dne předcházejícího datu plánovaného začátku Kurzu neudělí souhlas s poskytnutím Kurzu před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
6.5.2. anebo v této lhůtě nepotvrdí, že byl seznámen s nemožností odstoupit od Smlouvy na živý Kurz podle § 1837 písm. j) občanského zákoníku, platí, že takový Spotřebitel bude automaticky převeden na nejbližší následující termín Kurzu, který bude začínat s odstupem alespoň 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy
7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY V PŘÍPADĚ KUPNÍ SMLOUVY
7.1. Tento článek 7. se uplatní pouze v případě Kupní smlouvy uzavřených prostřednictvím E-shopu nebo prostředků dálkové komunikace.
7.2. Zákazník, který je Spotřebitelem, může od Smlouvy odstoupit i bez udání důvodu, a to do 14 dnů. Lhůta pro odstoupení plyne:
7.2.1. ode dne převzetí Zboží;
7.2.2. ode dne převzetí posledního kusu Zboží, pokud si Spotřebitel objedná v rámci jedné objednávky více kusů Zboží, které jsou dodávány samostatně,
7.2.3. ode dne převzetí poslední položky nebo části dodávky Zboží sestávajícího se z několika druhů položek nebo částí,
7.2.4. ode dne převzetí první dodávky Zboží, je-li předmětem Smlouvy pravidelná dodávka Zboží po ujednanou dobu.
7.3. Spotřebitel bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že právo odstoupit od Smlouvy se nevztahuje mimo jiné na Smlouvy o:
7.3.1. poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty;
7.3.2. poskytování služeb za úplatu, pokud bylo s plněním započato s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Telkom mu před uzavřením Smlouvy sdělil, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy;
7.3.3. dodávce Zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobené jeho osobním potřebám;
7.3.4. dodávce Zboží v zapečetěném obalu, které Spotřebitel z obalu vyňal (obal porušil) a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit;
7.3.5. dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud Spotřebitel porušil jejich původní zapečetěný obal;
7.3.6. dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodání;
7.3.7. dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním, a při plnění za úplatu, pokud byl dodán s předchozím výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a Telkom před uzavřením Smlouvy sdělil Spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy a poskytl mu potvrzení.
7.4. Pro zachování lhůty dle odst. 7.2. stačí, aby Spotřebitel oznámení o odstoupení od Smlouvy v této lhůtě odeslal. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Telkomu. Odstoupení od Smlouvy může například zaslat Telkomu na adresu Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9, nebo na e-mailovou adresu info@telefonickakomunikace.cz, případně může odstoupení sdělit na telefonním čísle uvedeném v těchto Podmínkách. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy také prostřednictvím vyplněného formuláře pro odstoupení od Smlouvy, který je součástí těchto Podmínek a je rovněž volně přístupný ke stažení na adrese www.telefonickakomunikace.cz/odstoupeni-od-smlouvy-formular. Telkom Spotřebiteli bezodkladně v textové podobě (e-mailem) potvrdí přijetí odstoupení od Smlouvy.
7.5. Spotřebitel má právo od Smlouvy odstoupit i před tím, než začne plynout lhůta pro odstoupení podle odst. 7.2.
7.6. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od Smlouvy zaslat Zboží na Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9. Náklady na vrácení Zboží Telkomu nese Spotřebitel. Pokud Zboží nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou, určuje Telkom, že náklady na vrácení Zboží činí maximálně 200,- Kč.
7.7. V případě odstoupení od Smlouvy Spotřebitel vrátí Telkomu Zboží včetně veškerého příslušenství a dokumentace ve stavu a hodnotě, v jakém ho převzal. Zboží je nepoškozené, pokud nejeví známky nadměrného užívání a není znečištěno či jinak znehodnoceno. Pokud je to možné, Spotřebitel vrátí Zboží také v původním obalu. Pokud nejsou splněny podmínky podle předchozích vět (Zboží je poškozené, použité apod.), má Telkom nárok na náhradu za snížení hodnoty Zboží. Telkom je oprávněn započítat nároky Spotřebitele, zejm. nárok na vrácení Kupní ceny a Poštovného, proti nároku Telkomu na náhradu za snížení hodnoty Zboží.
7.8. V případě, že Spotřebitel z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy, je Telkom povinen vrátit Spotřebiteli Platbu do 14 dnů od odstoupení, ustanovení odst. 7. 7. tím není dotčeno. Telkom je oprávněn počkat s vrácením Platby do doby, než mu Spotřebitel vrátí Zboží nebo prokáže, že ho odeslal.
7.9. Při odstoupení od Smlouvy Telkom vrátí Spotřebiteli Platbu stejným způsobem, jakým ji od Spotřebitele přijal. Telkom je oprávněn ji vrátit i jiným způsobem, pokud s tím Spotřebitel souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Pokud Telkom v rámci určitého způsobu dodání Zboží nabízí několik možností dodání (Poštovné), je Telkom povinen Spotřebiteli nahradit jen tu nejlevnější z nich.
7.10. Telkom má právo od Smlouvy odstoupit za stejných podmínek, jako Zákazník, a to až do doby, než Zákazník převezme Zboží. V případě, že Telkom z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy, vrátí si se Zákazníkem všechna dosud navzájem poskytnutá plnění, zejména Platbu a Zboží, a to bez zbytečného odkladu od účinnosti odstoupení.
7.11. V případě, že si Zákazník objedná Zboží, u něhož byla v E-shopu zobrazena zjevně nesprávná Kupní cena, případně, které již není skladem, Telkom ho o této skutečnosti informuje bez zbytečného odkladu od provedení objednávky. Telkom může v takovém případě zároveň od Smlouvy odstoupit.
7.12. V případě, že Telkom Zákazníkovi společně se Zbožím poskytne dárek, je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy, pozbývá taková darovací smlouva účinnosti a Zákazník je povinen společně se Zbožím vrátit Telkomu i poskytnutý dárek.
7.13. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností bere Zákazník na vědomí, že odst. 7.2. až 7.9. se uplatní jen v případě, že je Zákazníkem Spotřebitel. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, má právo odstoupit od Smlouvy za podmínek podle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále „Občanský zákoník“).
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY V PŘÍPADĚ SMLOUVY NA KURZ
8.1. Tento článek 8. se uplatní pouze v případě Smluv na Kurz uzavřených prostřednictvím E-shopu nebo prostředků dálkové komunikace.
8.2. Zákazník, který je spotřebitelem, může od Smlouvy na online odstoupit i bez udání důvodu, a to do 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy na online. Spotřebitel nemá právo odstoupit od Smlouvy na online podle tohoto bodu v případě naplnění podmínek podle odst. 8.3.
8.3. Spotřebitel bere na vědomí a výslovně souhlasí s tím, že nemá právo odstoupit od Smlouvy na online, pokud mu Telkom poskytl Kurz (tj. umožnil Spotřebiteli účast na online Kurzu) s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy na online. Pokud Telkom poskytl Spotřebiteli jen část Kurzu a Spotřebitel následně odstoupí od Smlouvy na online v rozsahu dosud neposkytnuté části Kurzu, je Spotřebitel povinen uhradit Telkomu poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy na online.
8.4. Pro zachování lhůty dle odst. 8.2. stačí, aby Spotřebitel oznámení o odstoupení od Smlouvy na online v této lhůtě odeslal.
8.5. Spotřebitel má právo od Smlouvy na online odstoupit i před tím, než začne plynout lhůta pro odstoupení podle odst. 8.2.
8.6. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy na online jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Telkomu, např. zaslat jej na adresu Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9, nebo na e-mailovou adresu info@telefonickakomunikace.cz, případně může odstoupení sdělit na telefonním čísle uvedeném v těchto Podmínkách. Spotřebitel může odstoupit od Smlouvy na online také prostřednictvím vyplněného formuláře pro odstoupení od Smlouvy, který je součástí těchto VOP a je rovněž volně přístupný ke stažení na adrese www.telefonickakomunikace.cz/odstoupeni-od-smlouvy-formular. Telkom Spotřebiteli bezodkladně v textové podobě (e-mailem) potvrdí přijetí odstoupení od Smlouvy na online.
8.7. V případě, že Spotřebitel z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy na online, je Telkom povinen vrátit Spotřebiteli Platbu do 14 dnů od odstoupení. Vrátí ji stejným způsobem, jakým ji od Spotřebitele přijal. Telkom je oprávněn ji vrátit i jiným způsobem, pokud s tím Spotřebitel souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady (např. voucher, náhradní termín, náhradník).
8.8. Zákazník, který je Spotřebitelem, bere na vědomí a souhlasí s tím, že Smlouva na živý Kurz je smlouvou, na kterou se podle § 1837 písm. j) Občanského zákoníku nevztahuje právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pro nahlašování zrušení účasti na živém Kurzu platí obdobně odst. 8.6. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s následujícími storno podmínkami, které se uplatní současně pro Smlouvu na živý Kurz i pro Smlouvu na online:
8.8.1. v případě zrušení účasti na Kurzu alespoň 15 dní před termínem konání daného Kurzu se neplatí žádné storno poplatky;
8.8.2. v případě zrušení účasti na Kurzu nejméně 8 a nejvíce 14 dní před datem konání daného Kurzu je Zákazník povinen uhradit Telkomu storno poplatek ve výši 50 % z ceny Kurzu;
8.8.3. v případě zrušení účasti na Kurzu 7 dní a méně před datem konání Kurzu, se Zákazník zavazuje uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny Kurzu
8.9. Další ujednání ke stornu účasti na Kurzu:
8.9.1. Zákazník bere na vědomí, že lhůty pro zrušení účasti na Kurzu a na to navazující storno poplatky se počítají až od okamžiku, kdy bude Telkomu doručena informace o zrušení účasti na Kurzu ze strany Zákazníka.
8.9.2. Zákazník rovněž bere na vědomí a souhlasí, že Telkom je oprávněn započítat svůj nárok na storno poplatek oproti nároku Zákazníka na vrácení Kupní ceny;
8.9.3. Zákazník za sebe může na Kurz poslat náhradníka; v takovém případě změnu nahlásí bez zbytečného odkladu Telkomu a Kupní cena se nevrací ani částečně a Zákazník veškeré náklady nese sám. Zákazník je také povinen náhradníka, kterého za sebe sehnal, podrobně poučit o pravidlech účasti na Kurzu.
8.10. Telkom má právo od Smlouvy odstoupit za stejných podmínek, jako Zákazník, a to až do doby, než Zákazníkovi bude poskytnut Kurz. V případě, že Telkom z jakéhokoli důvodu odstoupí od Smlouvy, vrátí si se Zákazníkem všechna dosud navzájem poskytnutá plnění, zejména Platby, a to bez zbytečného odkladu od účinnosti odstoupení.
8.11. Telkom má právo od Smlouvy odstoupit zejména v těchto případech:
8.11.1. Zákazník si objedná Kurz, u něhož byla v E-shopu zobrazena zjevně nesprávná Kupní cena;
8.11.2. Telkom není schopen Kurz poskytnout;
8.11.3. kapacita Kurzu nebyla dostatečně naplněna;
8.11.4. z jiných provozních důvodů – havárie, náhlé onemocnění lektora apod.
8.1.5. Telkom Zákazníka o této skutečnosti informuje bez zbytečného odkladu od zjištění důvodů k odstoupení od Smlouvy. Telkom má dále právo odstoupit od Smlouvy na online zejména v případě neoprávněných zásahů do webového rozhraní a porušení autorských práv Telkomu.
8.12. V případě, že Telkom Zákazníkovi společně s objednávkou poskytne dárek, včetně výhod jako je např. sleva atp., je darovací smlouva uzavřena s rozvazovací podmínkou, že pokud Zákazník odstoupí od Smlouvy, pozbývá taková darovací smlouva účinnosti a Zákazník je povinen společně vrátit Telkomu i poskytnutý dárek.
8.13. Pro vyloučení jakýchkoli pochybností bere Zákazník na vědomí, že odst. 8.2. až 8.8. se uplatní jen v případě, že je Zákazníkem Spotřebitel. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, má právo odstoupit od smlouvy za podmínek podle příslušných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále „Občanský zákoník“). Pro vyloučení pochybností dále bere Zákazník na vědomí, že odst. 8.2. až 8.7. se uplatní pouze na Smlouvy na online.
9. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE V PŘÍPADĚ KUPNÍ SMLOUVY
9.1. Tento článek 9. se uplatní pouze v případě Kupní smlouvy.
9.2. Tam, kde tento článek hovoří o Spotřebiteli, použijí se ustanovení pouze na Spotřebitele. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, řídí se práva z vadného plnění příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a ustanoveními těchto Podmínek, kde se hovoří o Zákazníkovi. Práva z vadného plnění ve vztahu se Spotřebitelem se řídí podle ustanovení § 1914 až 1925, § 2099 až § 2117, dále pak § 2158 až § 2174b Občanského zákoníku a dále dle zákona č. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“).
9.3. Telkom se zavazuje dodat Zboží v požadované kvalitě, množství a bez vad. Zboží má vady tehdy, pokud má nějaké nedostatky. Za vady Zboží odpovídá Telkom v rozsahu uvedeném dále.
9.4. Telkom odpovídá Spotřebiteli, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že Zboží v době, kdy ho Spotřebitel převzal:
9.4.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
9.4.2. se Zboží hodí k účelu, pro který ho Spotřebitel požaduje a s nímž Telkom souhlasil;
9.4.3. je Zboží dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
9.5. Vedle ujednaných vlastností Telkom odpovídá Spotřebiteli, že Zboží:
9.5.1. je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
9.5.2. množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může Spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Telkomem nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením. Telkom není vázán veřejným prohlášením, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;
9.5.3. je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může Spotřebitel rozumně očekávat; a
9.5.4. odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Telkom poskytl Spotřebiteli před uzavřením Smlouvy.
Telkom neodpovídá Spotřebiteli podle tohoto odstavce 9.5., pokud Spotřebitele před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Zboží liší a Spotřebitel s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasil.
9.6. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době 2 let od jeho převzetí. Při koupi použitého Zboží mohou strany zkrátit dobu podle věty první až na 1 rok. Pokud Spotřebitel vytkl Telkomu vadu oprávněně, doba pro vytknutí vady neběží po dobu, po kterou Spotřebitel nemůže Zboží užívat. Dokud Telkom nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Spotřebitel platit dosud neuhrazenou Platbu nebo její část.
9.7. Pokud se projeví vada v průběhu 1 roku od převzetí Zboží Spotřebitelem, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Spotřebitel nemůže Zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
9.8. Pokud se na Zboží vyskytne vada, Spotřebitel může u Telkomu uplatnit právo z vadného plnění a požadovat:
9.8.1. odstranění vady, za těchto podmínek:
9.8.1.1. podle volby Spotřebitele dodáním nové věci bez vady nebo opravou Zboží;
9.8.1.2. Spotřebitel si nemůže zvolit způsob odstranění vady, pokud je zvolený způsob nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný – zejména s ohledem na význam vady a hodnotu Zboží bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Spotřebitele;
9.8.1.3. Telkom může odmítnout vadu odstranit, pokud je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady;
9.8.1.4. Telkom odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Spotřebiteli nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Zboží a účel, pro který Spotřebitel Zboží koupil;
9.8.1.5. k odstranění vady převezme Telkom Zboží na vlastní náklady;
9.8.1.6. pokud si Spotřebitel nepřevezme Zboží v přiměřené době poté, co jej Telkom vyrozuměl o možnosti Zboží po opravě převzít, náleží Telkomu úplata za uskladnění;
9.8.2. přiměřenou slevu z Kupní ceny nebo může odstoupit od Smlouvy, a to v těchto případech:
9.8.2.1. Telkom vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil podle předchozího bodu 9.8.1.;
9.8.2.2. vada se projeví opakovaně;
9.8.2.3. vada je podstatným porušením Smlouvy;
9.8.2.4. z prohlášení Telkomu nebo z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Spotřebitele.
9.9. Přiměřená sleva podle bodu 9.8.2. se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a hodnotou vadného Zboží, které Spotřebitel obdržel.
9.10. Spotřebitel nemůže odstoupit od Smlouvy podle bodu 9.8.2. pokud vada Zboží je nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Pokud Spotřebitel podle bodu 9.8.2. odstoupí od Smlouvy, Telkom mu vrátí Kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Spotřebitel prokáže, že Zboží odeslal.
9.11. Právo z vadného plnění Spotřebitel nemůže uplatnit, pokud vadu sám způsobil. Vadou Zboží zakoupeného Spotřebitelem není jeho opotřebení způsobené obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře předchozího používání. Spotřebitel nemá práva z vadného plnění, pokud jde o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Smlouvy. To neplatí, pokud ho Telkom výslovně ujistil, že Zboží je bez vad, anebo pokud zastřel vadu lstí.
9.12. Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy ani požadovat dodání nového Zboží, pokud ho nemůže vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí, pokud:
9.12.1. došlo ke změně stavu Zboží v důsledku jeho prohlídky za účelem zjištění vady Zboží;
9.12.2. Zákazník použil Zboží ještě před objevením vady;
9.12.3. Zákazník nezpůsobil nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím nebo;
9.12.4. Zákazník Zboží ještě před objevením vady prodal, vyčerpal (spotřeboval) anebo ho pozměnil při obvyklém použití; pokud se tak stalo jen zčásti, vrátí Zákazník Telkomu to, co ještě vrátit může a poskytne Telkomu náhradu do výše, v níž měl z použití Zboží prospěch.
9.13. Způsob uplatnění reklamace:
9.13.1. Spotřebitel může vadu vytknout Telkomu. Pokud je k opravě určena jiná osoba, která je v místě Telkomu nebo v místě pro Spotřebitele bližším, Spotřebitel vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy. Telkom je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle.
9.13.2. Reklamaci může Zákazník, uplatnit u Telkomu poštou nebo osobně na adrese Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9, nebo prostřednictvím e-mailu info@telefonickakomunikace.cz.
9.13.3. Zákazník v reklamaci uvede název Zboží, popis závady Zboží, své jméno a příjmení, a kontaktní údaje, na které je možné jej kontaktovat ohledně vyřízení reklamace (doporučujeme telefonní číslo, adresu a e-mail, pokud možno shodný s E-mailem Zákazníka). Doporučujeme též připojit číslo objednávky pro snadnější identifikaci Zboží. Je vhodné, aby Zákazník při reklamaci předložil doklad o koupi Zboží či jeho kopii nebo jiný dokument, ze kterého bude zřejmé, že Zboží bylo zakoupeno od Telkomu. Zákazníkovi se dále doporučuje, aby při uplatnění práva z vady Telkomu zaslal Zboží čisté v obalu zabraňujícím jeho poškození.
9.13.4. Za den uplatnění reklamace se považuje den, kdy Spotřebitel vadu vytkne a uplatní právo z vadného plnění. Pokud Zboží nedoručí Telkomu společně s uplatněním reklamace, doručí ho bez zbytečného odkladu po uplatnění práva z vadného plnění. Bez doručení Zboží Telkom není schopen reklamaci posoudit a vyřídit.
9.13.5. V případě, že bude podání, kterým Zákazník reklamuje Zboží, neúplné (např. nečitelné, nejasné, nesrozumitelné, bez požadovaných dokumentů apod.), vyzve ho Telkom e-mailem zaslaným na e-mail, který Zákazník uvedl v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka, k doplnění reklamace. Pokud Zákazník nedoplní své podání nejpozději do 10 dnů od doručení výzvy k doplnění, Telkom bude reklamaci považovat za neopodstatněnou.
9.13.6. Telkom zašle Spotřebiteli na e-mail uvedený v reklamaci nebo na E-mail Zákazníka potvrzení o tom, kdy Spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje. Potvrzení bude obsahovat i kontaktní údaje Spotřebitele pro účely poskytnutí informací o vyřízení reklamace. Pokud Spotřebitel uplatní reklamaci Zboží osobně u Telkomu, vydá mu Telkom potvrzení bezprostředně po uplatnění reklamace. Potvrzení je dokladem o přijetí reklamace, ne o vyřízení reklamace. Telkom posoudí stav Zboží v reklamačním řízení.
9.13.7. Zákazník bere na vědomí, že pokud Telkomu nepředá reklamované Zboží se vším příslušenstvím, Telkom při vyřízení reklamace odstoupením od Smlouvy vrátí Zákazníkovi Kupní cenu poníženou o cenu nevráceného příslušenství.
9.14. Telkom zašle Spotřebiteli na e-mail uvedený v reklamaci nebo na E-mail Zákazníka písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9.15. Reklamaci včetně odstranění vady Telkom vyřídí a Spotřebitele o ní informuje nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, a to na e-mail uvedený v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka. Telkom se se Spotřebitelem mohou dohodnout na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může Spotřebitel od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
9.16. V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním práva z vadného plnění. Toto právo může Zákazník u Telkomu uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce od uplynutí lhůty, ve které je třeba vady vytknout. Po uplynutí lhůty soud právo nepřizná, pokud Telkom namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
10. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMACE V PŘÍPADĚ SMLUV NA KURZ
10.1. Tento článek 10. se uplatní pouze v případě Smluv na Kurz.
10.2. Tam, kde tento článek hovoří o Spotřebiteli, použijí se ustanovení pouze na Spotřebitele. Pokud je Zákazníkem jiná osoba, řídí se práva z vadného plnění příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a ustanoveními těchto Podmínek, kde se hovoří o Zákazníkovi.
10.3. Telkom se zavazuje poskytnout Kurz v požadované kvalitě, množství a bez vad. Kurz má vady tehdy, pokud má nějaké nedostatky. Za vady Kurzu odpovídá Telkom v rozsahu uvedeném dále.
10.4. Telkom odpovídá Spotřebiteli, že Kurz při převzetí (resp. při provedení) nemá vady. Živý kurz má vady, pokud neodpovídá popisu na webových stránkách a Smlouvě na živý kurz, případně pokud nebyl poskytnutý v dohodnutém rozsahu, termínu a s náležitou péčí.
10.5. Telkom v případě online Kurzů odpovídá Spotřebiteli za to, že online Kurz v době, kdy bude Spotřebiteli poskytnut:
10.5.1. odpovídá ujednanému popisu a rozsahu, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
10.5.2. se hodí k účelu, pro který ho Spotřebitel požaduje a s nímž Telkom souhlasil;
10.5.3. je poskytnut s ujednanými pokyny k použití a s uživatelskou podporou.
10.6. Vedle ujednaných vlastností Telkom odpovídá Spotřebiteli, že online Kurz:
10.6.1. je vhodný k účelu, k němuž online služba tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví;
10.6.2. jakostí, rozsahem a dalšími výkonnostními parametry, včetně funkčnosti, kompatibility, přístupnosti, kontinuity a bezpečnosti odpovídá obvyklým vlastnostem online služby téhož druhu, které může Spotřebitel rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Telkomem, zejména reklamou nebo označením. Telkom není vázán veřejným prohlášením, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Smlouvy na online upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o uzavření Smlouvy na online nemohlo mít vliv;
10.6.3. je poskytován s pokyny k použití, které Spotřebitel rozumně očekával;
10.6.4. odpovídá zkušební verzi nebo náhledu, pokud je Telkom případně zpřístupnil Spotřebiteli před uzavřením Smlouvy na online.
Telkom neodpovídá Spotřebiteli podle tohoto odstavce 10.6., pokud Spotřebitele před uzavřením Smlouvy na online zvlášť upozornil, že se některá vlastnost online Kurzu liší a Spotřebitel s tím při uzavírání Smlouvy na online výslovně souhlasil.
10.7. Spotřebitel může vytknout vadu Kurzu, která se u online Kurzu projeví nebo vyskytne za trvání závazku. V případě živého Kurzu je Zákazník povinen uplatnit právo z vady bez zbytečného odkladu po tom, co se měl možnost s Kurzem seznámit, nejpozději do 6 měsíců od poskytnutí Kurzu. Pokud Telkom poskytne Spotřebiteli jednorázové plnění (např. záznam), Spotřebitel může vytknout vadu, která se projeví v době 2 let od zpřístupnění.
10.8. Telkom neodpovídá za vady, pokud vady online Kurzu způsobilo nevyhovující technické nebo programové vybavení Zákazníka nebo síťové připojení pro přístup či čerpání Kurzu Zákazníkem.
10.9. Podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u online Kurzu:
10.9.1. Zákazník je povinen Kurz podrobně zkontrolovat, zejména jeho funkčnost (spojení) a dostupnost. Pokud zjistí, že má vady, je oprávněn uplatnit reklamaci způsobem dle odst. 10.10.
10.9.2. Zákazník není oprávněn uplatnit reklamaci na online Kurz v případě, že o vadě věděl před jejím poskytnutím, případně pokud ho na ni Telkom upozornil nebo mu z toho důvodu poskytl přiměřenou slevu z Kupní ceny.
10.10. Způsob uplatnění reklamace:
10.10.1. Reklamaci může Zákazník, uplatnit u Telkomu poštou nebo osobně na adrese Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9, nebo prostřednictvím e-mailu info@telefonickakomunikace.cz.
10.10.2. Spotřebitel v reklamaci uvede popis vady online Kurzu, své jméno a příjmení a kontaktní adresu včetně e-mailu, na který ho Telkom vyrozumí o způsobu vyřízení reklamace (doporučuje se telefonní číslo, adresa a e-mail, pokud možno shodný s E-mailem Zákazníka). Spotřebitel také uvede své preference k požadovanému způsobu vyřízení reklamace (zejm. dle odst. 10.12. až 10.13.). Je vhodné, aby Zákazník při reklamaci předložil doklad o koupi online Kurzu, jeho kopii nebo jiný dokument, ze kterého bude zřejmé, že ji zakoupil od Telkomu.
10.10.3. Za den uplatnění reklamace se považuje den, kdy Spotřebitel vadu vytkne a uplatní právo z vadného plnění.
10.10.4. V případě, že bude podání, kterým Zákazník reklamuje online Kurz, neúplné (např. nečitelné, nejasné, nesrozumitelné, bez požadovaných dokumentů apod.), vyzve ho Telkom e-mailem zaslaným na E-mail Zákazníka nebo e-mail uvedený v reklamaci k doplnění reklamace. Pokud Zákazník nedoplní své podání nejpozději do 10 dnů od doručení výzvy k doplnění, Telkom bude reklamaci považovat za neopodstatněnou.
10.10.5. Telkom zašle Spotřebiteli na E-mail Zákazníka nebo e-mail uvedený v reklamaci potvrzení o tom, kdy Spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Spotřebitel požaduje. Potvrzení bude obsahovat i kontaktní údaje Spotřebitele pro účely poskytnutí informací o vyřízení reklamace. Pokud Spotřebitel uplatní reklamaci osobně u Telkomu, vydá mu Telkom potvrzení bezprostředně po uplatnění reklamace. Potvrzení je dokladem o přijetí reklamace, ne o vyřízení reklamace. Telkom posoudí stav online Kurzu v reklamačním řízení.
10.11. Pro uplatnění reklamace živých kurzů se obdobně použijí odst. 10.9. a 10.10.
10.12. Pokud má Kurz vadu, Spotřebitel může požadovat její odstranění. Telkom není povinen odstranit vadu, pokud je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. To se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Kurz měl bez vady. Telkom odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil Spotřebiteli značné obtíže. Zohlední se hlavně povaha online Kurzu a účel, pro který ho Spotřebitel požadoval.
10.13. Spotřebitel dále může požadovat přiměřenou slevu z ceny Kurzu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud
10.13.1. Telkom vadu neodstranil podle odst. 10.12. nebo je z prohlášení Telkomu nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Spotřebitele;
10.13.2. se vada projeví i po odstranění, nebo
10.13.3. je vada podstatným porušením Smlouvy.
Spotřebitel dále může v případě online Kurzu od Smlouvy na online odstoupit, pokud je Telkom v prodlení se zpřístupněním online Kurzu a nesplní svou povinnost ani bez zbytečného odkladu poté, co ho Spotřebitel vyzval k plnění nebo v dodatečné lhůtě, na níž se spolu dohodli.
10.14. Přiměřená sleva podle odst. 10.13. se určí jako rozdíl mezi hodnotou Kurzu bez vady a vadného Kurzu, který Telkom Spotřebiteli poskytl. Pokud má být online Kurz poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně; Spotřebiteli náleží sleva i v případě, že odstoupí od Smlouvy na online.
10.15. Zákazník nemůže odstoupit od Smlouvy podle odst. 10.13., pokud je vada online Kurzu jen nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
10.16. Při odstoupení od Smlouvy na online Telkom může Zákazníkovi zabránit v dalším užívání online Kurzu – zejm. mu ho může znepřístuv.
10.17. Telkom vrátí peněžní prostředky stejným způsobem, jakým Spotřebitel uhradil Platbu. Smluvní strany se mohou dohodnout jinak, pokud s tím Spotřebitel souhlasí a nevzniknou mu s tím další náklady.
10.18. Telkom zašle Spotřebiteli na e-mail uvedený v reklamaci nebo na E-mail Zákazníka písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy (v případě online Kurzů) a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
10.19. Reklamaci Spotřebitele včetně odstranění vady Telkom vyřídí a Spotřebitele o ní informuje v přiměřené době s přihlédnutím k povaze Kurzu a k účelu, pro nějž jej Spotřebitel požadoval, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Informuje ho na e-mail uvedený v reklamaci, případně na E-mail Zákazníka. Telkom se se Spotřebitelem mohou dohodnout na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může Spotřebitel od odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
10.20. V případě oprávněné reklamace má Zákazník právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním práva z vadného plnění. Toto právo může Zákazník u Telkomu u uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce od uplynutí lhůty, ve které je třeba vady vytknout. Po uplynutí lhůty soud právo nepřizná, pokud Telkom namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
11. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
11.1. Osobní údaje Zákazníka Telkom zpracovává v souladu s příslušnými právními předpisy České republiky a příslušnými právními předpisy Evropské Unie.
11.2. Zákazník bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě. Informace o zpracování osobních údajů Telkomem jsou dostupné na adrese https://www.telefonickakomunikace.cz/zasady-zpracovani-osobnich-udaju/.
12. ZÁKAZNICKÝ ÚČET
12.1. Pro usnadnění nákupů Produktů v E-shopu je možné si na E-shopu založit zákaznický účet. Telkom nezaručuje funkčnost účtu. Telkom je oprávněn zákaznický účet kdykoli zrušit i bez udání důvodu.
12.2. Zákazník je povinen využívat svůj zákaznický účet v dobré víře, v souladu s dobrými mravy a právními předpisy. Zákazník je dále povinen svůj zákaznický účet využívat tak, aby tím nepoškozoval fungování E-shopu, Telkom ani ostatní Zákazníky.
13. INFORMACE O ŘEŠENÍ SPORŮ A DOHLEDU
13.1. Vyřizování stížností Spotřebitele zajišťuje Telkom prostřednictvím elektronické adresy info@telefonickakomunikace.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Telkom na E-mail Zákazníka.
13.2. V případě, že mezi Telkomem a Spotřebitelem dojde ke vzniku sporu, který se jim nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k České obchodní inspekci, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, e-mail adr@coi.cz. Spotřebitel také může využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
13.3. Informace o právech Spotřebitelů na společném evropském trhu a bezplatnou pomoc Spotřebitelům v jejich sporech s podnikateli poskytuje Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.
13.4. Telkom je oprávněn k provozování činnosti na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
13. DORUČOVÁNÍ
14.1. Smluvní strany si veškerou korespondenci (oznámení týkající se vztahů Zákazníka a Telkomu, zejména týkající odstoupení od Smlouvy) vzájemně doručují písemně prostřednictvím elektronické pošty (e-mailu) nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
14.2. Zpráva je doručena:
14.2.1. v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem;
14.2.2. v ostatních případech podle obecně závazných právních předpisů.
14.3. Při doručování elektronickou poštou Zákazník doručuje Telkomu korespondenci na adresu info@telefonickakomunikace.cz. Telkom doručuje Zákazníkovi korespondenci na E-mail Zákazníka.
14.4. Při doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb Zákazník doručuje Telkomu korespondenci na adresu sídla Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9. Telkom doručuje Zákazníkovi listinnou nebo jinou korespondenci, jejíž povaha neumožňuje elektronické odeslání, na adresu uvedenou v objednávce.
15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
15.1. Telkom není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
15.2. Zákazník na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
15.3. K řešení sporů, které vzniknou mezi Zákazníkem a Telkomem, jsou příslušné české obecné soudy s místní příslušností dle sídla Telkomu. Tím nejsou dotčena práva Spotřebitele dle příslušných právních předpisů.
15.4. Smlouva je uložena elektronicky u Telkomu a Telkom k ní neumožňuje přístup.
15.5. Telkom neověřuje původ recenzí uváděných v E-shopu.
15.6. Tyto Podmínky nabývají účinnosti dne 15.10.2024.
OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Název: Telefonická komunikace s.r.o.
IČO : 08154678
sídlo: Lišická 2757, Újezd nad Lesy, 190 16 Praha 9
telefon: +420 721 336 087
e-mail: info@telefonickakomunikace.cz
webová stránka: www.telefonickakomunikace.cz
Oznamuji Vám, že tímto odstupuji od Smlouvy:
1) specifikace Zboží a množství:
2) den uskutečnění Objednávky:
3) den obdržení Zboží:
4) číslo Objednávky/Smlouvy:
5) kontaktní údaje:
jméno a příjmení:
ulice a číslo:
PSČ:
město:
kontakt:
číslo účtu:
6) datum:
7) podpis(1):
(1) tento formulář lze zaslat s vlastnoručním podpisem poštou nebo bez podpisu elektronickou poštou (e-mailem)